Σε όσους έχουν τολμήσει να «ψάχνονται»

Σε όσους έχουν τολμήσει να ψάχνονται
Είναι καιρός να βρεθούμε σαν άνθρωποι…

Όλοι έχουν καταλάβει πια πως η περίοδος της Μεταπολίτευσης έχει τελειώσει.

Τους περασμένους μήνες, πολλοί από εμάς που είχαν αντιληφθεί αυτή την κατάσταση πέρασαν από αρκετές φάσεις, όπως ο φόβος, η εσωστρέφεια, η δυσπιστία, η οργή, η απόγνωση. Μετά άρχισαν και το «έψαχναν». Όσοι είχαν αρκετή αυτοεκτίμηση τόλμησαν να ψάχνονται πρώτα με τον εαυτό τους. Τι έκανα, τι δεν έκανα, που ήταν τα λάθη μου, τι δεν είδα, σε τι έπρεπε να δώσω σημασία;;, ότι επιθυμούσα, τα όνειρα μου ήταν για τον εαυτούλη μου και την αυτοπροβολή μου, θα κέρδιζε τίποτα η οικογένεια μου με τα όνειρα που είχα, ορίζω το εαυτό μου από τις επιθυμίες μου ή από τα καθήκοντα μου, να ζήσω για τον εαυτούλη μου ή την δημιουργία μου, τι αξίζει από τι δημιούργησα, ζω τη δική μου την ζωή ή μια ζωή κατευθυνόμενη από προσδοκίες που μου φύτρωσαν στο μυαλό, είμαι εγώ «εδώ»;

Στο διάστημα αυτό, παρά πολλοί από εμάς χάσαμε την δουλειά μας, τις επιχείρηση μας, και τον τρόπο ζωή μας.

Με την αβεβαιότητα για το μέλλον αρχίσαμε να αναθεωρούμε όχι μόνο τον εαυτό μας, άλλα και τα πάντα. Ιδιαίτερα στο ποια σημεία μας κορόιδεψαν και ποια όχι. Διαπιστώσαμε πως η ατιμωρησία τόσα χρονιά δημιούργησε καταστάσεις που μας παγίδεψαν – να δεχόμαστε την διαφθορά με «δικούς της όρους» και αντιδράσαμε ανάλογα- αρκετοί από εμάς με τη σιωπή της συνενοχής. Η σιωπηλή πλειοψηφία έχει διαπιστώσει πως η κατάχρηση της εξουσίας πήρε το σύνταγμα μας και το έκανε κουρελόχαρτο.

Δεν τιμωρούνται οι υπεύθυνοι για αυτήν την προδοσία.

Κι όσο δεν τιμωρείται το έγκλημα, δίνει ψευτο ελπίδες σε αυτούς να μιλάνε με την ίδια γλώσσα που είχαν συνηθίσει τόσα χρονιά. Και οι κακές συνήθειες δύσκολα φεύγουν και όλοι τους με κακές συνήθειες μας καθυστερούν για να βλέπουμε την αλήθεια που θέλουν αυτοί και όχι αυτή που πρέπει να δούμε.

Κι έτσι, οι περισσότεροι έχουμε γίνει «Αγανακτισμένοι» και οι προσωπικές και δημοσιές πλάνες που συναντάμε κάθε μέρα δεν μας αγγίζουν, δεν μπορεί να μας χαϊδέψουν τα αυτιά, και… Ο κύριος και η κυρία Κοσμάκη έχει ξυπνήσει και δεν μασάμε από κούφια λόγια πια και περιμένει να ακούσει όχι την γλώσσα της αριστεράς και ούτε της δεξιάς, ούτε συντηρητικές και ούτε προοδευτικές, και ούτε γλώσσες που πάντα υπόσχονται να λύσουν το μέλλον μας πετώντας «κοκαλάκια για να μασάμε». Ο κύριος και κυρία Κοσμάκη, αυτή η σιωπηλή πλειοψηφία περιμένει να ακούσει κάτι που μας συμφέρει όλους- η φωνή της ειλικρίνειας και όχι αυτή που θα την παρασύρουν σε άστοχες αποφάσεις.

Όχι άλλη πλάνη της λογικής και της συνείδησής.

Και η σιωπηλή πλειοψηφία από αγανακτισμένων έχουν γίνει αποφασισμένοι….

Σε όσους έχουν τολμήσει να «ψάχνονται», μια συμβουλή:

Θα απογοητεύεστε πολλές φόρες, θα σας φανεί οδύσσεια, άλλα ψάχνοντας καλά στο τέλος όλοι θα έχουμε βρει το καλύτερο μας εαυτό!!! Γιατί τελικά δεν φύγαμε ποτέ, εδώ είμαστε και εδώ θα είμαστε, άλλα αυτήν την φορά με το καλύτερο μας εαυτό. Ψηλά το κεφάλι-αυτό είναι να είσαι Έλληνας μας αξίζει η ειλικρίνεια. Και ασ΄τους άλλους να χαθούν στον καναπέ, στα μικρό συμφέροντα, μικρό-κομματικά και στημένα ιδεολογικά/οικονομικά παιχνίδια, έχει χαθεί ο ίδιος τους ο εαυτός.. Επειδή δεν έχει χώρο πια αυτός ο πλανήτης για τους «εαυτούληδες» που εκμεταλλεύονται τα πάντα για τα λεφτά, για το μισθό, για την ιδεολογία, τη θρησκεία, για τα μικρό-συμφέροντα, για το τι είναι ο άντρας, τι είναι η γυναίκα, τι είναι εικόνα που προβάλουμε και τελικά δουλεύουμε ο ένας τον άλλο και τον ίδιο μας εαυτό, είναι καιρός να βρεθούμε σαν άνθρωποι. Μπορούμε, ξέρουμε, είμαστε ανοιχτα μυαλά, ανοιχτές καρδιές, μας αρέσει η καλή παρέα ..είμαστε Έλληνες.

Από Αναστασία Χριστάκου Γκρίτζαλη

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

